Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Nemocnica chirurgia urgentny prijem.jpeg
ilustračné: franophoto, © NitraDen.sk
20. apríla 2017 Správy NitraIné správy z Nitry od NitraDen.skSITA, © SITA 2017

Nemocnica podľa ÚDZS nepochybila v prípade čakania pacientky na chirurgii

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) ukončil dohľad vo Fakultnej nemocnici v Nitre v súvislosti s prípadom údajného dlhého čakania pacientky vo vážnom stave na urgentnom príjme chirurgie. Úrad nezistil porušenie zákona o zdravotnej starostlivosti a podnet vyhodnotil ako neopodstatnený.

„ÚDZS na základe vykonaného dohľadu skonštatoval, že zdravotná starostlivosť bola pacientke zo strany dohliadaného subjektu poskytnutá správne. Prípad posudzoval aj prizvaný konzultant z odboru chirurgia,“ uviedla hovorkyňa ÚDZS Andrea Pivarčiová.

Prípad sa stal 15. novembra 2016. Upozornila naň svedkyňa udalosti, ktorá sa o svoj zážitok z nemocnice podelila na Tabuli hanby na sociálnej sieti. Podľa jej slov priviezli záchranári v nočných hodinách na urgentný príjem chirurgie staršiu pani so žlčníkovým záchvatom. Napriek kritickému stavu nechali sestry pacientku čakať dlhší čas na chodbe, pričom lekár nebol na pracovisku. Pani bola len v pyžame pod tenkou dekou, na chodbe bola zima. Lekár zo záchranky podľa jej slov klopal na dvere niekoľkokrát, pričom vždy vyzýval sestru, aby pacientku pustila dovnútra, lebo na chodbe zomrie, čo sestra odmietla.

„Okrem poskytnutej zdravotnej starostlivosti, ktorej prešetrenie je v zákonnej kompetencii úradu, boli súčasťou podnetu aj informácie, ktorých prešetrenie nepatrí do pôsobnosti úradu, a to nespokojnosť s neadekvátne dlhou dobou čakania na príchod službukonajúceho lekára a správanie sa službukonajúceho personálu,“ doplnila Pivarčiová.

Vtedajší riaditeľ Fakultnej nemocnice v Nitre Jozef Valocký v tom čase médiá informoval, že zriadil komisiu na prešetrenie prípadu. Pacientku podľa jeho vyjadrenia priviezla sanitka o 2.15 hod. na urgentný príjem chirurgických disciplín. „O 2.29, teda o 14 minút po príchode, bola pacientka prevzatá službukonajúcim lekárom urgentného príjmu, z čoho vyplýva, že medializované údaje o približne hodinovom čakaní nie sú presné,“ uviedol vtedy Valocký.

Nemocnica odvtedy prijala nápravné opatrenia, o ktorých podľa Pivarčiovej písomne informovala Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. „Fakultná nemocnica Nitra v tomto prípade na začiatku dohľadu prijala nápravné opatrenia a poučila všetkých zamestnancov, ktorí pracujú na ambulancii urgentného príjmu chirurgických disciplín o základoch etického správania sa k pacientom a o organizácii práce pri preberaní pacientov,“ povedala Pivarčiová. ÚDZS v súčasnosti vykonáva v nitrianskej nemocnici 32 dohľadov.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X