Nitrianska UKF organizovala súťaž pre študentov, upozornila na dôležité sociálne témy
Tento rok sa zapojilo do súťaže viac ako 20 študentských projektov. O víťazoch rozhodovala komisia, ktorá bola zložená z piatich členov.
Počuli ste o súťaži Študentský okulár kreatívnej reklamy (ŠOKR)? Ide o súťaž, ktorú organizuje každoročne Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (UKF).
Cieľom súťaže je, aby si študenti cibrili schopnosti v celom procese tvorby komunikačnej kampane a bol im poskytnutý priestor na získanie spätných väzieb od ľudí z marketingovej praxe.
Najlepšia komunikačná kampaň
Komisia rozhodovala o 22 zapojených študentských projektoch, ktoré vznikli na predmetoch guerilla marketing a na hodinách teórie propagácie a persuázie. Táto výučba bola orientovaná na sociálne témy s dôrazom na kritické myslenie.
Komisia udelila shortlist 13 kampaniam, ktorých autori predstúpili pred porotu a diskutovali. Víťazom v kategórii najlepšia komunikačná kampaň sa stal projekt ROVNAKO.hra.
„Cieľom hry ROVNAKO je búranie stereotypov v oblasti rodovej rovnosti medzi mužmi a ženami, s heslom ´Pozri sa na mužov a ženy ROVNAKO´, čím chceli autorky podporiť kritické myslenie, ako aj komunikáciu medzi ľuďmi diskusiou, ktorá sa vďaka tejto hre rodí,“ vysvetlila UKF. Hru si môžete stiahnuť na tomto odkaze.
Najlepšia sociálna guerilla kampaň
Víťazom v druhej kategórii sa stal projekt Bez priechodu ani krok, ktorého cieľom bolo upriamiť pozornosť na problém prechádzania ľudí cez vozovku mimo priechodu pre chodcov, čím ohrozujú seba a iných účastníkov cestnej premávky.
„K tejto tematike doviedli študentky desivé štatistiky – podľa nich až 400 dopravných nehôd ročne zavinia práve chodci a za posledné štyri roky takto prišlo o život až 56 z nich,“ tvrdí UKF.
Kampaň spočívala v umiestnení dreveného kríža ako pomníka, ktorý pripomínal pietne miesto. Zvuková výstraha sa spustila vždy, keď niekto prešiel cez vozovku mimo priechodu pre chodcov. Link na case study kampane nájdete tu.
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: