Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
študenti, workshop
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, Gettyimages
14. júla 2022 Správy Nitra od NitraDen.skukf.sk Diskusia()

Nitrianska UKF organizovala súťaž pre študentov, upozornila na dôležité sociálne témy

Tento rok sa zapojilo do súťaže viac ako 20 študentských projektov. O víťazoch rozhodovala komisia, ktorá bola zložená z piatich členov.

Počuli ste o súťaži Študentský okulár kreatívnej reklamy (ŠOKR)? Ide o súťaž, ktorú organizuje každoročne Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (UKF).

Cieľom súťaže je, aby si študenti cibrili schopnosti v celom procese tvorby komunikačnej kampane a bol im poskytnutý priestor na získanie spätných väzieb od ľudí z marketingovej praxe.

Najlepšia komunikačná kampaň

Komisia rozhodovala o 22 zapojených študentských projektoch, ktoré vznikli na predmetoch guerilla marketing a na hodinách teórie propagácie a persuázie. Táto výučba bola orientovaná na sociálne témy s dôrazom na kritické myslenie.

Komisia udelila shortlist 13 kampaniam, ktorých autori predstúpili pred porotu a diskutovali. Víťazom v kategórii najlepšia komunikačná kampaň sa stal projekt ROVNAKO.hra.

„Cieľom hry ROVNAKO je búranie stereotypov v oblasti rodovej rovnosti medzi mužmi a ženami, s heslom ´Pozri sa na mužov a ženy ROVNAKO´,  čím chceli autorky podporiť kritické myslenie, ako aj komunikáciu medzi ľuďmi diskusiou, ktorá sa vďaka tejto hre rodí,“ vysvetlila UKF. Hru si môžete stiahnuť na tomto odkaze.

Najlepšia sociálna guerilla kampaň 

Víťazom v druhej kategórii sa stal projekt Bez priechodu ani krok, ktorého cieľom bolo upriamiť pozornosť na problém prechádzania ľudí cez vozovku mimo priechodu pre chodcov, čím ohrozujú seba a iných účastníkov cestnej premávky.

„K tejto tematike doviedli študentky desivé štatistiky – podľa nich až 400 dopravných nehôd ročne zavinia práve chodci a za posledné štyri roky takto prišlo o život až 56 z nich,“ tvrdí UKF.

Kampaň spočívala v umiestnení dreveného kríža ako pomníka, ktorý pripomínal pietne miesto. Zvuková výstraha sa spustila vždy, keď niekto prešiel cez vozovku mimo priechodu pre chodcov. Link na case study kampane nájdete tu.

Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X