Železničná spoločnosť Slovensko začne s prevádzkou inovovaného predajného systému
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) začne ostrú prevádzku inovovaného predajného systému a prvú fázu mobilnej aplikácie Ideme vlakom na nákup cestovných dokladov.
Ako národný osobný vlakový dopravca v pondelok informoval, mobilná aplikácia bude dostupná od 6. novembra, duálnu prevádzku internetového obchodu budú môcť cestujúci využívať od 13. novembra. Spoločnosť zároveň pripravuje nový portál pre cestujúcich.
„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,” povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Zvýšený predaj online dokladov
Za deväť mesiacov tohto roka štátny dopravca cez internet predal takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo je medziročne viac o takmer 50 %.
„Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás,” uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.
Internetový obchod bude dočasne dvojmo
Cestujúci budú môcť využívať nový internetový obchod na kúpu dokladov od 13. novembra s tým, že k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu.
„Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online,” priblížil riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric.
Hodnotenie pilotnej aplikácie
Milan Hric očakáva spätnú väzbu cestujúcich cez online formulár na portáli spoločnosti. „Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému,” poznamenal s tým, že cestujúci si môžu cez bannery vybrať verziu na používanie.
ZSSK má za sebou pilotnú prevádzku mobilnej aplikácie Ideme vlakom, pričom viac ako tri štvrtiny cestujúcich podľa dopravcu ohodnotili aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných.
„Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja, napríklad informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto. Denne využije služby mobilnej aplikácie približne sto z päťsto zákazníkov,” uviedol Hric. Aplikáciu si možno stiahnuť od 6. novembra na platforme Android.
Nový web za 42 tisíc eur
Nový web ZSSK má byť hotový v prvom kvartáli 2019 a bude stáť 42,5 tisíc eur aj s migráciou historických dát. Súčasný portál podľa dopravcu nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému.
„Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach,” dodal Hric. Najdôležitejšia bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK, keďže teraz všetky zmeny robia manuálne.
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: