V Nitrianskom kraji vznikla nová regionálna značka!
Nitra 4. novembra – V Nitrianskom kraji vznikla nová regionálna značka s názvom Ponitrie. Bude slúžiť na označovanie domácich tradičných produktov a služieb, ktoré sa svojím charakterom viažu k územiu Ponitria. Iniciatíva je zameraná na podporu poľnohospodárov, potravinárov, remeselníkov a ďalších podnikateľov, ktorí po splnení potrebných kritérií budú môcť označovať svoje výrobky či služby ako „Regionálny produkt PONITRIE“.
Cieľom značky je podporiť miestne subjekty, teda poľnohospodárskych a potravinárskych producentov, remeselných výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vykonávajú svoju činnosť na území regiónu Ponitrie šetrne voči životnému prostrediu a ktorí prispievajú k ochrane prírodného a kultúrneho dedičstva a k uchovaniu tradícií.
Na udelenie tejto značky kvality však musia splniť požadované kritériá. „Je ich viacero a líšia sa podľa druhu činnosti. Iné sú napríklad pre výrobcov a iné pre služby. Bude rozhodovať napríklad aj to, či daný produkt vychádza z tradičných postupov, či je z miestnych surovín, aký je v ňom podiel ručnej práce a podobne. O všetkom bude rozhodovať certifikačná komisia, ktorá bude pracovať na základe svojho štatútu a rokovacieho poriadku. Jej prvé stretnutie je naplánované na 12. novembra,“ uviedla Renáta Lelovská z Občianskeho združenia (OZ) Mikroregión Radošinka.
Splnenie certifikačných kritérií bude garantovať, že daný produkt označený značkou „Regionálny produkt PONITRIE“ je výsledkom činnosti miestneho producenta, je kvalitný, prispieva k uchovávaniu tradícií a je šetrný k životnému prostrediu.
Okrem OZ Radošinka sa do spolupráce pri zapájaní regionálnej značky Ponitrie zapojilo aj Regionálne združenie Dolná Nitra, OZ pre rozvoj mikroregiónu Požitavie – Širočina, Mikroregión CEDRON, Spoločenstvo obcí topoľčiansko–duchonského mikroregiónu a Mikroregión Tribečsko. Podľa iniciátorov novú regionálnu značku netvorí len logo, ale celý komplex špecifických zásad, kritérií kvality a jedinečností. Reprezentovať ju má tiež sieť miestnych producentov a poskytovateľov služieb. Tí vzájomnou spoluprácou môžu prispievať k rozvoju cestovného ruchu, k podpore zamestnanosti a tvorbe pridanej hodnoty v regióne. „Značka ‚Regionálny produkt PONITRIE‘ slúži na to, aby návštevník v cestovnom ruchu rozpoznal kvalitný miestny produkt, jeho jedinečnosť, ako aj jedinečnosť regiónu, z ktorého produkt pochádza, kúpil si tento produkt a opätovne navštívil región,“ dodala Lelovská. Ako pripomenula, záujemcovia, ktorí by chceli mať svoje tovary a služby označené novou regionálnou značkou, môžu získať potrebné informácie v OZ Radošinka.
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: