Študenti si pripravili ďalšiu guerilla kampaň, jej témou sú Príbehy z Azylového domu
„Ako nastupujúca generácia považujeme za našu povinnosť upozorniť na konkrétny problém, ktorý sa týka čoraz väčšieho počtu obyvateľov na Slovensku. Vidíme priepastné rozdiely v životných úrovniach, neustále narastajúce náklady na život a stále neprimerané platy. Slovensko nie je tak veľká krajina, aby rozdiely v spoločenských triedach mohli byť také priepastné. A kam to všetko vedie?“ pýtajú sa študenti.
Poukazujú na to, že denne sa takmer každý stretáva s pohľadom na ľudí žobrajúcich na ulici, pri obchodných centrách či na námestiach. „Koľkí z nás prechovávajú voči týmto ľuďom predsudky a odpor? Koľkých z nás vôbec napadne, ako sa človek bez domovu na ulici cíti? Ľudská dôstojnosť patrí medzi základné práva a slobody, ktoré by mali byť vlastné všetkým ľuďom bez rozdielu. Tí, ktorí sú nútení prežívať na ulici za pomoci druhých, o svoju dôstojnosť prišli,“ uvádzajú.
Spolupráca s Azylovým domom v Nitre
Príbehy ľudí na ulici sú rôzne. V spolupráci s Azylovým domom v Nitre chcú študenti Marketingovej komunikácie a reklamy na UKF v Nitre verejnosti ukázať konkrétne príbehy a príčiny, prečo ľudia stratili nielen domov, ale predovšetkým svoju dôstojnosť. Sociálnou kampaňou chcú pomôcť odstrániť predsudky voči ľuďom bez domova a prostredníctvom dobrovoľného darovania hmotných vecí (ako napríklad oblečenie) im uľahčiť cestu hľadania úcty k sebe samým.
Jednodňová akcia
Kampaň bola realizovaná 25. mája po celý deň v OC Galéria Tesco. Obchodné centrum sa na jeden deň stalo skutočnou galériou príbehov ľudí, ktorým osud pripravil nie práve šťastný a jednoduchý život. Na tri frekventované miesta v nákupnom centre (Food Court a oba hlavné vstupy) umiestnili študenti dvojice drevených paliet s printom rozprávajúcim príbeh konkrétneho človeka z azylového domu. Samotné prevedenie výstavy bolo postavené na princípe knihy, kde okoloidúci mohli doslova otvoriť príbeh. Ďalší pár paliet v rovnakom prevedení sa nachádzalo aj na parkovisku pred OC Galéria Tesco.
V závere každého príbehu bola umiestnená výzva, ktorá pripomenula ľuďom, že je v ich moci aspoň čiastočne zmeniť osud ľudí bez domova. Stačí, ak donesú veci, ktoré im už poslúžili na adresu Azylového domu v Nitre.
Cieľ kampane
„Primárnym cieľom tejto výstavy je pokus o odstránenie všeobecných predsudkov voči obyvateľom azylových domov. Myslíme si, že skutočné príbehy z tohto zariadenia dokážu zmeniť pohľad na ľudí, ktorí si toho prežili viac ako si mnohí z nás dokážu predstaviť. My už teraz vieme, že dôvodom príchodu do azylového domu nemusí byť bezvýhradne alkohol alebo vlastná vina. O to viac je šokujúce zistenie, že táto situácia sa týka najmä zdravých dôchodcov. Nepriazeň osudu a nepríjemné zhody náhod dokážu zmeniť dôstojnosť slušných ľudí na život, ktorý by nik z nás žiť nemal,“ dodali študenti.
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: