Nitra obsadila prvenstvo v nelichotivej štatistike. Na našich cestách je najviac nehôd
Nitra obsadila prvenstvo v štatistike nehodovosti na cestách, najhoršie cesty sú podľa nej práve v meste pod Zoborom.
Ako informoval denník Sme, za Nitrou sa umiestnil Prešov či Prievidza, podľa analytika je dôvodom to, že niektoré úseky sú zrejme príliš preťažené.
Cesta prvej triedy, ktorá križuje celú Nitru, bola za posledný rok najviac nehodovou na celkom Slovensku. Podľa informácií denníka Sme sa na päťkilometrovom úsek stalo až 42 nehôd. Najhorším dňom bol pritom piatok.
„V úseku sú viaceré priechody pre chodcov a autobusové zastávky,“ opisuje pre denník Slovenská správa ciest dôvody, ktoré by mohli vysvetliť, prečo je úsek problémový.
Podľa Richarda Bllabáša z dopravnej spoločnosti Titrans ide o frekventovanú cestu, cez ktorú prechádza veľa chodcov a navyše po nej premáva mestská hromadná doprava.
Ako ďalej pre denník Sme pokračuje Ballabáš, cesta ide okolo nemocnice, veľkých nákupných centier či okolo poľnohospodárskej univerzity. Dodáva, že sú tam len dve či tri svetelné križovatky a ostatné sú neriadené.
Ako píše denník Sme, Nitra sa v štatistikách o kritických miestach v doprave objavuje s pravidelnosťou.
„Nehodové úseky sleduje polícia so Slovenskou správou ciest, ktoré vedú štatistiku aj o tom, v ktorých dňoch týždňa sa nehody stávajú a o akom čase,“ uvádza Sme.
Podľa Štefana Machciníka z Výskumného ústavu dopravného neznamená, že ak sa na úsekoch ciest stalo najviac nehôd, ide automaticky o najnebezpečnejšie miesta. „Musíme brať do úvahy aj intenzitu premávky v týchto úsekoch a množstvo áut, ktoré nimi prechádza,“ hovorí pre denník Machciník.
Nitra viedla v štatistikách nehodovosti v letnom i zimnom období. „Kedysi po ceste, ktorá tvorí priamy prejazd mestom, prechádzali autá smerujúce do Bratislavy. Nová cesta R1 centrum sčasti odľahčila, no stále ním prechádzajú vodiči smerujúci do Nových Zámkov,“ pokračuje Sme.
Podľa denníka rieši časté zrážky s chodcami aj mesto, deje sa tak napriek tomu, že mesto nie je správcom cesty. „Približne pred mesiacom sme osvetľovali priechod pri Galérii Mlyny, na ktorý pribudol aktívny gombík,“ uviedol pre Sme Ján Pánsky, referent dopravného urbanizmu a inžinieringu MsÚ v Nitre.
Na priechod boli umiestnené senzory, ktoré zachytia približujúceho sa chodca. Svetlá lemujúce zebru na ceste potom začnú výstražne blikať, čím upozornia vodiča.
Správa ciest podľa denník Sme hovorí, že má limitované možnosti. „Čo sa týka opatrení, ktoré prijímame na zvýšenie bezpečnosti na týchto úsekoch, všetko závisí aj od pridelených finančných prostriedkov,“ povedala hovorkyňa Zuzana Hromcová. Kritický úsek v Nitre preto podľa jej slov správa zatiaľ nerieši.
Polícia zároveň dopĺňa, že pri pravidelných bezpečnostných akciách sa na kritické miesta zameriava. Pred sviatkami má navyše pribudnúť viac policajtov aj pri nákupných centrách a križovatkách.
Podľa štatistík mala Nitra najviac nehodové úseky v zimnom období 2015/2016. Nehôd sa tu stalo až 18, a to najčastejšie v pondelok medzi 8:00 až 14:00 h., I/64: 66,300 – 69,170 (prieťah mestom Nitra).
Aj počas tohtoročného letného obdobia patrila práve Nitra k tým mestám, kde bolo najviac nehôd. Stalo sa ich až 24, pričom najčastejšie k nim dochádzalo v stredu a piatok v časoch od 10:00 do 12:00 h. a od 14:00 do 16:00 h., I/64: 64,950 – 69,000 prieťah mestom NR (začína sa za križovatkou s Priemyselnou ulicou a končí sa v križovatke s ulicou Dlhá – v úseku je viac priechodov pre chodcov a autobusových zastávok).
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: