Návštevnosť online sveta u používateľov 65+ rastie enormným tempom aj v Nitre
NITRA 29. júla (NitraDeň.sk) – Epidémia koronavírusu zmenila celý svet. Ľudia necestujú, zdržujú sa viac doma a snažia sa ochrániť najlepšie ako sa dá. Zmenu môžeme vidieť nielen v bežnom živote, ale tiež na internete. To, čo sme vyhľadávali v januári alebo februári je dnes už nepodstatné. Ako sa zmenilo vyhľadávanie na internete a celkovo nákupné správanie?
Koronavírus na popredných priečkach
Presný dátum vypuknutia koronavírusu sa nevie. Niektorí tvrdia, že všetko začalo na začiatku tohto roka. Iní odborníci hovoria, že vírus tu bol už koncom minulého roka. Tak či onak, najväčšiu pozornosť získal na Slovensku začiatkom marca.
V tomto období sa pomaly začal šíriť aj v Európe a postupoval ďalej na západ. Ľudia sa báli a strach sa odrazil na tom, čo vyhľadávali.
Podľa Google Trends bolo slovo koronavírus vyhľadávané najmä počas marca a apríla. V máji sa už jeho vyhľadávanie znižuje. Aj napriek tomu sa však udržuje medzi trendmi vo vyhľadávaní.
Nakupovanie z pohodlia domova
Internetové obchody neboli asi nikdy obľúbenejšie ako v tomto období. Ľudia využívali kuriérske spoločnosti a donáškové služby. Mnohí nedali dopustiť ani na veľké hypermarkety. Niektoré z nich poskytujú dovoz potravín a ďalšieho sortimentu až k dverám.
Kto nakupoval viac?
Štatistiky z Kimbino.sk sú až prekvapujúce. Spoločnosť porovnala dve obdobia – od decembra do februára a od marca do mája. Z výsledkov sa zistilo, že dve vekové skupiny mali najväčší záujem o online letáky a nakupovanie.
Prvou skupinou boli mladí ľudia vo veku od 18 – 25 rokov. Niet sa však ani čomu čudovať. Mnohí mladí ľudia sú v dnešnej dobe zvyknutí na online nakupovanie. V rámci celého Slovenska bol nárast v tejto vekovej kategórii 453 %, no v rámci Nitry sme mohli zachytiť nárast až o 915,27 %.
Celkom veľkým prekvapením však bola skupina starších ľudí vo vekovej kategórii 65 +. Aj tu môžeme pozorovať vysoký nárast. V rámci celého Slovenska bol tento nárast o 401% a v rámci Nitry to bolo až 454 %.
Muži sa o online nakupovanie zaujímali viac
Áno, ženy sa stále o akcie zaujímajú viac ako muži. Percentuálny nárast podľa Kimbino.sk bol však u mužov omnoho väčší ako u žien.
Aj v tomto prípade boli porovnávané spomínané dve obdobia – od decembra do februára a od marca do mája. U žien sa záujem o online nakupovanie a letáky zvýšil o 384,14 %, U mužov to bolo neuveriteľných 710,18 %. Štatistiky a nasledovné grafy sú orientované na mesto Nitra.
V prípade celého Slovenska muži stále viedli. Čísla sú však trochu iné. Ženy 258,22 % a muži 344,48 %.
Zhrnutie
Koronavírus zmenil úplne všetko, no vo veľkom ovplyvnil najmä nákupné správanie. Ľudia si viac zvykajú na online možnosti, ktoré nám poskytuje internet. Práve vďaka e-shopom a donáškovým službám sme mohli ochrániť nielen samých seba, ale tiež ostatných.
Informačný servis
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: