Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Shutterstock_1049632439.jpg
3
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Shutterstock
29. júla 2020 Správy NitraPR od Informačný servis

Návštevnosť online sveta u používateľov 65+ rastie enormným tempom aj v Nitre

NITRA 29. júla (NitraDeň.sk) – Epidémia koronavírusu zmenila celý svet. Ľudia necestujú, zdržujú sa viac doma a snažia sa ochrániť najlepšie ako sa dá. Zmenu môžeme vidieť nielen v bežnom živote, ale tiež na internete. To, čo sme vyhľadávali v januári alebo februári je dnes už nepodstatné. Ako sa zmenilo vyhľadávanie na internete a celkovo nákupné správanie?

Koronavírus na popredných priečkach

Presný dátum vypuknutia koronavírusu sa nevie. Niektorí tvrdia, že všetko začalo na začiatku tohto roka. Iní odborníci hovoria, že vírus tu bol už koncom minulého roka. Tak či onak, najväčšiu pozornosť získal na Slovensku začiatkom marca.

V tomto období sa pomaly začal šíriť aj v Európe a postupoval ďalej na západ. Ľudia sa báli a strach sa odrazil na tom, čo vyhľadávali.

Podľa Google Trends bolo slovo koronavírus vyhľadávané najmä počas marca a apríla. V máji sa už jeho vyhľadávanie znižuje. Aj napriek tomu sa však udržuje medzi trendmi vo vyhľadávaní.

1.jpg
Foto: trends.google.com

Nakupovanie z pohodlia domova

Internetové obchody neboli asi nikdy obľúbenejšie ako v tomto období. Ľudia využívali kuriérske spoločnosti a donáškové služby. Mnohí nedali dopustiť ani na veľké hypermarkety. Niektoré z nich poskytujú dovoz potravín a ďalšieho sortimentu až k dverám.

Kto nakupoval viac?

Štatistiky z Kimbino.sk sú až prekvapujúce. Spoločnosť porovnala dve obdobia – od decembra do februára a od marca do mája. Z výsledkov sa zistilo, že dve vekové skupiny mali najväčší záujem o online letáky a nakupovanie.

Prvou skupinou boli mladí ľudia vo veku od 18 – 25 rokov. Niet sa však ani čomu čudovať. Mnohí mladí ľudia sú v dnešnej dobe zvyknutí na online nakupovanie. V rámci celého Slovenska bol nárast v tejto vekovej kategórii 453 %, no v rámci Nitry sme mohli zachytiť nárast až o 915,27 %.

Celkom veľkým prekvapením však bola skupina starších ľudí vo vekovej kategórii 65 +. Aj tu môžeme pozorovať vysoký nárast. V rámci celého Slovenska bol tento nárast o 401% a v rámci Nitry to bolo až 454 %.

Muži sa o online nakupovanie zaujímali viac

Áno, ženy sa stále o akcie zaujímajú viac ako muži. Percentuálny nárast podľa Kimbino.sk bol však u mužov omnoho väčší ako u žien.

Aj v tomto prípade boli porovnávané spomínané dve obdobia – od decembra do februára a od marca do mája. U žien sa záujem o online nakupovanie a letáky zvýšil o 384,14 %, U mužov to bolo neuveriteľných 710,18 %. Štatistiky a nasledovné grafy sú orientované na mesto Nitra.

Screenshot_7.jpg
Foto: www.kimbino.sk

V prípade celého Slovenska muži stále viedli. Čísla sú však trochu iné. Ženy 258,22 % a muži 344,48 %.

Zhrnutie

Koronavírus zmenil úplne všetko, no vo veľkom ovplyvnil najmä nákupné správanie. Ľudia si viac zvykajú na online možnosti, ktoré nám poskytuje internet. Práve vďaka e-shopom a donáškovým službám sme mohli ochrániť nielen samých seba, ale tiež ostatných.

Informačný servis

Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X