VIDEO+FOTO: Záhada objasnená: Kto stál za „zmiznutím“ Pribinovej sochy a aký to malo cieľ?
Nitra na chvíľu zažila záhadu ako z Bermudského trojuholníka, internet obletela správa, že zmizla socha Pribinu. Pravda sa však skrývala inde.
Nitru pred časom obletela správa o zmiznutej soche nitrianskeho kniežaťa Pribinu z Pribinovho námestia v Hornom meste. Napokon sa však ukázalo, že šlo len o veľmi dobre a hlavne kreatívne premyslený marketing od úplne neznámej spoločnosti AHAefekt.
Ako sme zistili, stojí za ňou team ľudí na čele s Luca Bushom, ktorý je v Nitre momentálne asi najvyhľadávanejší videomaker a dronista, ktorý spomína: „Chcel som skúsiť niečo nové a chytľavé, preto som sa spojil so šikovnými
ľuďmi nielen z Nitry a spolu sme založili AHAefekt. Následne sme kontaktovali sushi reštauráciu Tatami a spolu vytvorili unikátne video s ešte unikátnejším marketingom.“
Video z natáčania:
Natáčanie videa samozrejme prešlo všetkými chuťami: stresmi, naháňačkami, nedokonalosťami a opakovaniami až do finálneho videa. AHAefekt si zakladajú na kvalite a nie kvantite, takže aj celá táto spolupráca nemohla skončiť len obyčajným vydaním videa na sociálne siete s PR článkom.
Ako Luca spomína, hlavnou témou bolo „nitradičné” vytvorenie plánu s vymazaním sochy Pribinu. Niektorí by mohli namietať, že išlo o hoax, zbytočne. Hoax o krádeži si z toho ľudia urobili sami. Dokonca mnohým nenapovedali ani pomôcky ako tieň, či pokrivené pozadie. Netrvalo dlho a čoskoro bola správa o „ukradnutí sochy“ všade.
Nikto z AHA teamu a ani z reštaurácie Tatami skutočne nepočítal s tým, že sa toho chytí také obrovské množstvo ľudí a dokonca médií, či polícia. Aby tento ošiaľ ukončili, uverejnili článok aj s videom, ktorý vysvetľoval, že išlo o marketingovú kampaň pre reštauráciu Tatami v Nitre. Video teda vysvetlilo situáciu tým, že Pribina sa len šiel najesť do sushi reštaurácie Tatami.
„Samozrejme, pri takejto stratégií nemôžete očakávať, že vás budú ľudia na sociálnych sieťach chváliť a oslavovať. To ale nepotrebujeme. Nás zaujímajú výsledky a tie sú po viac ako týždni veľmi jasné,” dodal Luca Bush.
Na vyžiadanie nám spolumajiteľ reštaurácie Tatami, Martin Moncoľ, poslal vyjadrenie k tomu, ako oni vnímajú túto masovú kampaň a aké boli reakcie na video: „Úvodom musím povedať, že všetko sme si hlavne poriadne užili, či už natáčanie alebo spustenie virálnej kampane so sochou Pribinu. Celý tím AHAefekt na nás od začiatku zapôsobil svojimi nápadmi a bohatými individuálnymi skúsenosťami. Sme vďační za túto spoluprácu. Veľa sa polemizovalo na tému Pribina, čo ich nakoniec doviedlo až do našej sushi reštaurácii Tatami. Boli sme v centre toho všetkého diania. Ešte dodnes sa nám ozývajú ľudia aká parádna reklama, rovnako aj naši hostia si to spájajú s pozitívnymi emóciami a vtipkujú o “šmakoncikách”. Stúpla nám návštevnosť web stránky, za dva dni o 700 unikátnych návštev a desiatky ľudí nám volalo a písalo. Po vyhodnotení všetkých kanálov sme zasiahli okolo 100 000 ľudí, čo sú perfektné čísla.“
Správa o zmiznutí sochy Pribinu zo svojho miesta skutočne obletela Slovensko. Už tiež vieme, že Pribina z mesta neodišiel, skočil si len na pochúťky do mesta. Motív zmiznutej sochy nitrianskej pýchy bol teda skutočne veľmi dobre zvolený, čo potvrdzuje aj fakt, aký ohlas to malo u verejnosti a situáciu musela preverovať aj polícia.
Už teraz sme zvedaví, čo bude ďalej, ako trefne spomenul Luca: „Týmto videom sme si len prihriali polievočku...“
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: