Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Zeleznicna stanica nitra mapy.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, www.google.com
18. mája 2019 Správy Nitra od NitraDen.skSITA Diskusia()

Štúdia realizovateľnosti obnovy železničnej stanice rieši štyri varianty

O výsledkoch štúdie budú Železnice SR informovať Ministerstvo dopravy a výstavby SR, následne štát rozhodne o ďalšom postupe.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) už majú v rukách štúdiu realizovateľnosti obnovy železničnej stanice v Nitre. Za 123-tisíc eur ju vypracovala spoločnosť Izolstav-ZA, s.r.o., ktorá vyhrala verejnú súťaž. Štúdia rieši štyri varianty obnovy železničnej stanice a jej okolia: rekonštrukciu existujúcej budovy, výstavbu nového objektu, terminál integrovanej osobnej prepravy – TIOP Nitra a revitalizáciu budovy stanice formou PPP projektu.

Schválenie konkrétnej alternatívy bude možné po zapracovaní pripomienok a zhodnotení jednotlivých variantov,“ uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč. O výsledkoch štúdie budú železnice informovať Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Následne štát ako vlastník železničnej infraštruktúry rozhodne o ďalšom postupe.

Pôvodne mal zhotoviteľ štúdiu odovzdať do 26. januára 2019, potom sa termín na žiadosť firmy posunul do konca apríla. „Zhotoviteľ štúdie realizovateľnosti na pracovnom stretnutí 6. mája prezentoval štúdiu Železniciam Slovenskej Republiky. Pracovná verzia štúdie bola týmto odovzdaná a v súčasnosti prebieha proces jej pripomienkovania,“ povedal Lukáč. Ako ďalej dodal, spracovaním štúdie realizovateľnosti Železnice SR plnia úlohu vyplývajúcu z memoranda o spolupráci pri obnove železničnej stanice v Nitre, ktoré podpísali ŽSR s mestom Nitra 22. júna 2016 na základe uznesenia vlády SR z 30. septembra 2015.

Cena rekonštrukcea bola pred niekoľkými rokmi vyčíslená na 4 milióny

Náklady na rekonštrukciu nitrianskej stanice ŽSR pred niekoľkými rokmi vyčíslili na zhruba štyri milióny eur bez DPH. V súčasnosti pokladajú otázku finančných nákladov za otvorenú. „Predpokladané investičné náklady na obnovu/revitalizáciu železničnej stanice bude možné kvantifikovať až po pripomienkovom konaní, zapracovaní pripomienok a odovzdaní finálnej verzie,“ uviedol hovorca.

Železničná stanica v Nitre je už roky v zlom stave. Výpravná budova pochádza z roku 1876, nepatrí však medzi pamiatkovo chránené objekty. V roku 1921 k nej pristavali menšiu budovu. Koľajisko má osem dopravných koľají, 13 manipulačných a jednu odstavnú. O obnove nitrianskej stanice sa hovorí už roky. Projektová dokumentácia pre stavebné povolenie na rekonštrukciu je hotová od roku 2008. Na samotnú investíciu však chýbali peniaze.

Železnice SR v rámci Nitrianskeho kraja tento rok pokračujú v prácach na Termináli intermodálnej prepravy Lužianky a zároveň zabezpečujú spracovanie štúdie realizovateľnosti pre výstavbu novej trate Nitra – Trnovec nad Váhom, ktorá by priniesla priame vlakové spojenie Nitry s Bratislavou. O priame železničné prepojenie s hlavným mestom sa už roky usiluje Nitriansky samosprávny kraj aj mesto Nitra. „Už 15 rokov upozorňujem na to, že Nitra je jediné krajské mesto, ktoré je odrezané od elektrifikovanej železnice,“ vyjadril sa nitriansky župan Milan Belica 7. mája po návšteve prezidenta Andreja Kisku v Nitre, ktorého informoval o tomto probléme. Výstavba novej trate podľa neho nie je technicky ani finančne náročná a priniesla by odľahčenie cestnej dopravy.

Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X