Nitra dá vykonať výchovný rez alejových drevín, firma za práce zinkasuje 55-tisíc eur
Mesto Nitra dá vykonať výchovný rez alejových drevín a rez drevín, ktoré sa nachádzajú v Centrálnej mestskej zóne v Nitre. Konkrétne bude takto upravených 340 kusov drevín. Ako sa uvádza v zmluve, ktorú mesto zverejnilo na svojej webovej stránke, o rez drevín sa postará Marek Áč – ARBORIA s.r.o.
Výchovný rez má byť zmluvy vykonaný najneskôr do 31. augusta 2018, pričom zodpovedá za dodržanie dohodnutého termínu. „Plnením podľa tejto zmluvy sa rozumie vykonanie všetkých prác súvisiacich s predmetom zmluvy, zabezpečenie manipulačného priestoru pod stromami tak, aby nedošlo k ohrozeniu a zraneniu osôb a poškodeniu majetku a zabezpečenie odvozu napílenej organickej hmoty najneskôr do 24 hodín po reze. Všetky práce a služby vrátane dopravy sú zahrnuté v cene určenej touto zmluvou,“ spresňuje zmluva.
Cena za vykonanie diela bola stanovená na 45.800 EUR bez DPH, po prirátaní dane, ktorá je v tomto prípade 9.160 EUR, tak mesto zaplatí celkových 54.960 EUR. „Cena plnenia je dohodnutá ako maximálna cena, obsahuje všetky náklady a zisk poskytovateľa nevyhnutné k riadnemu a včasnému zrealizovaniu dohodnutých prác vrátane odvozu organickej hmoty na kompostovisko. Rovnako tak cena obsahuje aj predpokladané náklady vzniknuté vývojom cien v národnom hospodárstve, a to až do doby ukončenia prác podľa zmluvy,“ spresňuje uverejnený dokument.
Ako sa píše v zmluve, poskytovateľ má pri plnení predmetu zmluvy postupovať s odbornou starostlivosťou v zmysle STN a arboristických štandardov. Podpisom zmluvy sa zároveň zaviazal dodržiavať všeobecné záväzné predpisy, technické normy a ďalšie podmienky. „Poskytovatel‘ sa bude riadiť východiskovými podkladmi objednávateľa a pokynmi objednávateľa. Výkonom technického dozoru objednávateľ poveril Ing. Teréziu Vencelovú. Objednávateľ má právo cestou povereného zamestnanca kedykoľvek skontrolovať priebeh vykonávania prác a požadovať od poskytovateľa príslušné vysvetlenie,“ uvádza dokument.
Zo zmluvy poskytovateľovi plynie aj to, aby vyvinul maximálne úsilie k tomu, aby bolo miesto plnenia udržiavané počas realizácie prác čisté a tiež sa zaviazal každodenne po ukončení svojej činnosti na mieste plnenia odstrániť odpady, ktoré vznikli výsledkom jeho činnosti, a to na vlastné náklady. Zhotoviteľ musí odviesť, respektíve zabezpečiť odvoz organickej hmoty tak, aby nebránila pohybu chodcov ani automobilovej premávke.
Poskytovatel‘ zodpovedá za to, že predmet zmluvy bude zhotovený podľa podmienok zmluvy. „Vady vykonaných prác zistené neskôr ako pri prebraní predmetu plnenia, môže objednávateľ písomne reklamovať u poskytovateľa bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do 90 dní od riadneho ukončenia a odovzdania prác podpísaním preberacieho protokolu. V reklamácii musia byť vady popísané a musí byť uvedené, ako sa prejavujú. Ďalej v reklamácii objednávateľ môže uviesť svoje požiadavky, akým spôsobom a v akom termíne požaduje vadu odstrániť. V prípade nevybavenia oprávnenej reklamácie, môže objednávateľ uplatniť voči poskytovateľovi zmluvnú pokutu podľa čl. X . ods. 1,“ spresňuje zmluva.
Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.
K téme
Témy
Najčítanejšie za týždeň
Neprehliadnite
Máte tip na článok? Napíšte nám TU
Sledujte novinky z Nitry na:
Facebooku NitraDen.sk
Instagrame @nitraden.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: