Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Guerilla kampan 2.jpg
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Marketingová komunikácia a reklama na UKF v Nitre
25. mája 2018 Podujatia a akcie Nitra od NitraDen.skTS, © NitraDen.sk Diskusia()

Študenti si pripravili ďalšiu guerilla kampaň, jej témou sú Príbehy z Azylového domu

„Ako nastupujúca generácia považujeme za našu povinnosť upozorniť na konkrétny problém, ktorý sa týka čoraz väčšieho počtu obyvateľov na Slovensku. Vidíme priepastné rozdiely v životných úrovniach, neustále narastajúce náklady na život a stále neprimerané platy. Slovensko nie je tak veľká krajina, aby rozdiely v spoločenských triedach mohli byť také priepastné. A kam to všetko vedie?“ pýtajú sa študenti.

Poukazujú na to, že denne sa takmer každý stretáva s pohľadom na ľudí žobrajúcich na ulici, pri obchodných centrách či na námestiach. „Koľkí z nás prechovávajú voči týmto ľuďom predsudky a odpor? Koľkých z nás vôbec napadne, ako sa človek bez domovu na ulici cíti? Ľudská dôstojnosť patrí medzi základné práva a slobody, ktoré by mali byť vlastné všetkým ľuďom bez rozdielu. Tí, ktorí sú nútení prežívať na ulici za pomoci druhých, o svoju dôstojnosť prišli,“ uvádzajú.

Guerilla kampan 1.jpg
Marketingová komunikácia a reklama na UKF v Nitre

Spolupráca s Azylovým domom v Nitre

Príbehy ľudí na ulici sú rôzne. V spolupráci s Azylovým domom v Nitre chcú študenti Marketingovej komunikácie a reklamy na UKF v Nitre verejnosti ukázať konkrétne príbehy a príčiny, prečo ľudia stratili nielen domov, ale predovšetkým svoju dôstojnosť. Sociálnou kampaňou chcú pomôcť odstrániť predsudky voči ľuďom bez domova a prostredníctvom dobrovoľného darovania hmotných vecí (ako napríklad oblečenie) im uľahčiť cestu hľadania úcty k sebe samým.

Jednodňová akcia

Kampaň bola realizovaná 25. mája po celý deň v OC Galéria Tesco. Obchodné centrum sa na jeden deň stalo skutočnou galériou príbehov ľudí, ktorým osud pripravil nie práve šťastný a jednoduchý život. Na tri frekventované miesta v nákupnom centre (Food Court a oba hlavné vstupy) umiestnili študenti dvojice drevených paliet s printom rozprávajúcim príbeh konkrétneho človeka z azylového domu. Samotné prevedenie výstavy bolo postavené na princípe knihy, kde okoloidúci mohli doslova otvoriť príbeh. Ďalší pár paliet v rovnakom prevedení sa nachádzalo aj na parkovisku pred OC Galéria Tesco.

Guerilla kampan 3.jpg
Marketingová komunikácia a reklama na UKF v Nitre

V závere každého príbehu bola umiestnená výzva, ktorá pripomenula ľuďom, že je v ich moci aspoň čiastočne zmeniť osud ľudí bez domova. Stačí, ak donesú veci, ktoré im už poslúžili na adresu Azylového domu v Nitre.

Cieľ kampane

„Primárnym cieľom tejto výstavy je pokus o odstránenie všeobecných predsudkov voči obyvateľom azylových domov. Myslíme si, že skutočné príbehy z tohto zariadenia dokážu zmeniť pohľad na ľudí, ktorí si toho prežili viac ako si mnohí z nás dokážu predstaviť. My už teraz vieme, že dôvodom príchodu do azylového domu nemusí byť bezvýhradne alkohol alebo vlastná vina. O to viac je šokujúce zistenie, že táto situácia sa týka najmä zdravých dôchodcov. Nepriazeň osudu a nepríjemné zhody náhod dokážu zmeniť dôstojnosť slušných ľudí na život, ktorý by nik z nás žiť nemal,“ dodali študenti.

Sledujte novinky z Nitry na Facebooku, Instagrame, alebo ich odoberajte cez e-mail.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X