Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Man using mobile phone during a basketball match
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Getty Images
8. júla 2019 Zaujímavosti od NitraDen.sk Diskusia()

Športové tipovanie a basketbal majú k sebe čoraz bližšie

BRATISLAVA 8. júla (Nitradeň.sk) Profesionálne basketbalové tímy alebo celé ligy v minulých rokoch oznámili uzavretie viacerých kontraktov o spolupráci.

Posledné roky sa nesú v duchu pravidelných medziročných nárastov v objeme stávok na basketbal. Nie je to nič, čo by bolo príznačné len pre určitú oblasť alebo štát. Nárast je možné bádať ako na starom kontinente, Európe, tak aj v zámorí. Príčiny nárastu popularity basketbalu medzi tipérmi súvisia predovšetkým s jednou vecou – a to vo väčšej propagácií a previazaniu basketbalu so sférou tipovania a hazardu.

Basketbal má v médiách veľa priestoru – keď v roku 2014 tím NBA podpísal kontrakt s bývalým hráčom slovenskej Nitry, písalo sa o tom. Vďaka tomuto všetkému narastá objem stávok a to nepriamo núti stávkové spoločnosti, respektíve gigantov podnikajúcich v hazarde, medzi sebou užšie spolupracovať. Tímy sú vďaka tomu v lepšej finančnej kondícií a spoločnosti majú možnosť dať o sebe viac vedieť.

Športové tipovanie v USA sa ešte len prebúdza

Treba povedať, že športové tipovanie bolo v USA dlho nelegálne. Až verdikt Najvyššieho súdu USA z roku 2018 to zmenil a umožnil jednotlivým štátom sa rozhodnúť či na svojom území túto formu zábavy umožnia. To však neznamená, že by sa dovtedy nevsádzalo a netipovali. Dialo sa tak v ilegalite, bez kontroly, ochrany a regulácie zo strany štátu.

Imidž športového tipovania, bookmakerov aj tipérov tým však utrpel. A tak sa NBA rozhodlo tomu trochu napomôcť a v roku 2018 oznámenie uzavretia spolupráce s hazardným gigantom MGM, ktorého väčšina pozná ako prevádzkovateľa kamenných kasín. Táto spolupráca, označovaná za prvú svojho druhu, mala okrem iného zlepšiť imidž športového tipovania v rámci americkej spoločnosti.

Ambíciou tiež bolo spropagovať legálne športové stávkovanie cez internet, chránené a zastrešované regulačnými orgánmi štátu. Už teraz analytici konštatujú, že tento vzor nastolený samotnou NBA, budú v budúcnosti zrejme nasledovať i jednotlivé tímy NBA. To, čo sa v zámorskej súťaži ešte len rozbieha, to je už v Európe zabehnutá vec.

V Grécku sa so spoluprácami roztrhlo vrece

Koncom roku 2017 sa EuroLiga dohodla na spolupráci s ruskou bookmakerovskou spoločnosťou Fonbet. Veľa európskych euroligových basketbalových mančaftov malo či stále má uzavreté zmluvy o partnerstve s renomovanými spoločnosťami. Dobrými príkladmi sú napríklad grécke tímy Olympiakos a Panathinaikos. Prví menovaní sa dohodli zo značkou bwin, ktorá je predovšetkým na starom kontinente dobre známa práve vďaka ponuke športového tipovania. Oficiálnym sponzorom Panathinaikosu sa stal lokálny operátor OPAP.

OPAP je s istou nadsádzkou gréckym bwinom, je to najväčšia športovo-tipérska spoločnosť v celom Grécku. Práve v krajine, ktorá bola v posledných rokoch zmietaná veľkou ekonomickou krízou, sú presne takéto spolupráce mimoriadne časté. Okrem spomenutej dvojice Olympiakos a Panathinaikos sa napríklad aj euroligový šampión AEK Atény s niekým dohodol. A to so spoločnosťou B2B Gaming Services, vďaka čomu sa odkaz na stránku so športovým tipovaním dostal na dresy.

Prečo to robia?

Prečo spoločnosti z oblasti hazardu alebo športového tipovania prejavujú záujem o spoluprácu s basketbalovými tímami? Pretože im to umožňuje oslovovať nové spektrum hráčov, z ktorých mnohí sú športovým tipovaním ešte nezasiahnutí. Nie každý, kto obľubuje sledovať šport či už doma pred televízorom alebo naživo, si na výsledok zápasu aj vsadí. A nie kto si chodí zahádzať na kôš na multifunkčnom ihrisku vie niečo o možnostiach tipovania.

Práve takíto ľudia však k tomu majú bližšie, než napríklad stavbári. Spoločnosti špecializujúce sa na ponuku športového tipovania teda len hľadajú najjednoduchšie a najpriamejšie cestičky, ako osloviť svojich potenciálnych klientov. Fanúšikovia sa tak zrejme musia v najbližších rokoch pripraviť na to, že budú na dresoch svojich obľúbených hráčov, ako na banneroch a svetelných tabuliach počas zápasov vídavať viac odkazov na stránky so športovým tipovaním, než tomu bolo doteraz.

Zdroj: BORIS_190064

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X