Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Man using mobile phone during a basketball match
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Getty Images
8. júla 2019 Zaujímavosti od NitraDen.sk Diskusia()

Športové tipovanie a basketbal majú k sebe čoraz bližšie

BRATISLAVA 8. júla (Nitradeň.sk) Profesionálne basketbalové tímy alebo celé ligy v minulých rokoch oznámili uzavretie viacerých kontraktov o spolupráci.

Posledné roky sa nesú v duchu pravidelných medziročných nárastov v objeme stávok na basketbal. Nie je to nič, čo by bolo príznačné len pre určitú oblasť alebo štát. Nárast je možné bádať ako na starom kontinente, Európe, tak aj v zámorí. Príčiny nárastu popularity basketbalu medzi tipérmi súvisia predovšetkým s jednou vecou – a to vo väčšej propagácií a previazaniu basketbalu so sférou tipovania a hazardu.

Basketbal má v médiách veľa priestoru – keď v roku 2014 tím NBA podpísal kontrakt s bývalým hráčom slovenskej Nitry, písalo sa o tom. Vďaka tomuto všetkému narastá objem stávok a to nepriamo núti stávkové spoločnosti, respektíve gigantov podnikajúcich v hazarde, medzi sebou užšie spolupracovať. Tímy sú vďaka tomu v lepšej finančnej kondícií a spoločnosti majú možnosť dať o sebe viac vedieť.

Športové tipovanie v USA sa ešte len prebúdza

Treba povedať, že športové tipovanie bolo v USA dlho nelegálne. Až verdikt Najvyššieho súdu USA z roku 2018 to zmenil a umožnil jednotlivým štátom sa rozhodnúť či na svojom území túto formu zábavy umožnia. To však neznamená, že by sa dovtedy nevsádzalo a netipovali. Dialo sa tak v ilegalite, bez kontroly, ochrany a regulácie zo strany štátu.

Imidž športového tipovania, bookmakerov aj tipérov tým však utrpel. A tak sa NBA rozhodlo tomu trochu napomôcť a v roku 2018 oznámenie uzavretia spolupráce s hazardným gigantom MGM, ktorého väčšina pozná ako prevádzkovateľa kamenných kasín. Táto spolupráca, označovaná za prvú svojho druhu, mala okrem iného zlepšiť imidž športového tipovania v rámci americkej spoločnosti.

Ambíciou tiež bolo spropagovať legálne športové stávkovanie cez internet, chránené a zastrešované regulačnými orgánmi štátu. Už teraz analytici konštatujú, že tento vzor nastolený samotnou NBA, budú v budúcnosti zrejme nasledovať i jednotlivé tímy NBA. To, čo sa v zámorskej súťaži ešte len rozbieha, to je už v Európe zabehnutá vec.

V Grécku sa so spoluprácami roztrhlo vrece

Koncom roku 2017 sa EuroLiga dohodla na spolupráci s ruskou bookmakerovskou spoločnosťou Fonbet. Veľa európskych euroligových basketbalových mančaftov malo či stále má uzavreté zmluvy o partnerstve s renomovanými spoločnosťami. Dobrými príkladmi sú napríklad grécke tímy Olympiakos a Panathinaikos. Prví menovaní sa dohodli zo značkou bwin, ktorá je predovšetkým na starom kontinente dobre známa práve vďaka ponuke športového tipovania. Oficiálnym sponzorom Panathinaikosu sa stal lokálny operátor OPAP.

OPAP je s istou nadsádzkou gréckym bwinom, je to najväčšia športovo-tipérska spoločnosť v celom Grécku. Práve v krajine, ktorá bola v posledných rokoch zmietaná veľkou ekonomickou krízou, sú presne takéto spolupráce mimoriadne časté. Okrem spomenutej dvojice Olympiakos a Panathinaikos sa napríklad aj euroligový šampión AEK Atény s niekým dohodol. A to so spoločnosťou B2B Gaming Services, vďaka čomu sa odkaz na stránku so športovým tipovaním dostal na dresy.

Prečo to robia?

Prečo spoločnosti z oblasti hazardu alebo športového tipovania prejavujú záujem o spoluprácu s basketbalovými tímami? Pretože im to umožňuje oslovovať nové spektrum hráčov, z ktorých mnohí sú športovým tipovaním ešte nezasiahnutí. Nie každý, kto obľubuje sledovať šport či už doma pred televízorom alebo naživo, si na výsledok zápasu aj vsadí. A nie kto si chodí zahádzať na kôš na multifunkčnom ihrisku vie niečo o možnostiach tipovania.

Práve takíto ľudia však k tomu majú bližšie, než napríklad stavbári. Spoločnosti špecializujúce sa na ponuku športového tipovania teda len hľadajú najjednoduchšie a najpriamejšie cestičky, ako osloviť svojich potenciálnych klientov. Fanúšikovia sa tak zrejme musia v najbližších rokoch pripraviť na to, že budú na dresoch svojich obľúbených hráčov, ako na banneroch a svetelných tabuliach počas zápasov vídavať viac odkazov na stránky so športovým tipovaním, než tomu bolo doteraz.

Zdroj: BORIS_190064

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X