Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected] / 0918 378 828
DOPRAVA: Prezentácia vlaku RegioJet
Ilustračné SITA Pohľad na interiér nového vagónu Astra spoloènosti RegioJet, ktorý bude súèasou súpravy jazdiacej na trati Bratislava - Košice. Bratislava, 7. október 2014. Foto: SITA/Jozef Jakubèo
30. októbra 2015 Správy Nitra od NitraDen.skSITA, © SITA 2015

Protest prokurátora proti licencii pre RegioJet neprešiel

Ministerstvo dopravy nevyhovelo protestu prokurátora Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici Petra Molčana proti udeleniu licencie pre spoločnosť RegioJet na diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Sereď – Bratislava.

„Ministerstvo sa s názorom prokurátora nestotožňuje. Táto linka môže obsahovať spoje z Banskej Bystrice do Bratislavy , ale môže obsahovať aj tzv. skrátené spoje, ktoré nepremávajú po celej linke. V tomto prípade ide o spoje, ktoré sú vedené iba z Nitry do Bratislavy,“ uvádza sa v rozhodnutí ministerstva dopravy. Protest prokurátora sa týkal rozhodnutia Banskobystrického samosprávneho kraja o vydaní licencie na uvedenú linku zo 4. júna. Výťah z rozhodnutia rezortu z 20. októbra poskytol vo štvrtok RegioJet.

Zákon o cestnej doprave ani vykonávací predpis k nemu neobsahujú ustanovenie, podľa ktorého by v rámci diaľkovej vnútroštátnej autobusovej linky nemohol byť cestovný poriadok schválený aj s tzv. skrátenými spojmi. „Cestovný poriadok zostavuje dopravca samostatne pre každú autobusovú linku,“ uviedol rezort dopravy. Podrobnosti o obsahu cestovného poriadku, postupe jeho zostavovania a schvaľovania upravuje vykonávacia vyhláška ministerstva dopravy k zákonu o cestnej doprave. „Ani jedno ustanovenie neobmedzuje dopravcu, aby pri zostavovaní cestovného poriadku pre vnútroštátnu diaľkovú autobusovú linku nemohli byť v cestovnom poriadku uvedené aj tzv. skrátené spoje, ktoré nepremávajú po celej trase autobusovej linky,“ dodalo ministerstvo.

RegioJet vo štvrtok reagoval vyhlásením, že vyhral ďalšie kolo boja proti klientelizmu a korupcii v Nitrianskom a Bratislavskom kraji. Miestni a regionálni politici v nich sa podľa súkromného dopravcu opakovane snažili pripraviť obyvateľov o autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Bratislava. Argumenty a požiadavky prokurátora označila spoločnosť za nezmyselné, lebo by im nevyhovovala väčšina autobusových liniek na Slovensku. Aktivitu prokurátora vníma ako pokračovanie korupčných a klientelistických väzieb medzi konkurenčnými dopravcami a politikmi.

Prokurátor Molčan podal protest proti licencii na autobusovú linku 17. augusta s tým, že každý autobusový cestovný poriadok v autobusovej doprave má obsahovať iba identické spoje. Všetky spoje by podľa neho mali mať rovnakú začiatočnú a konečnú zastávku a mali zastavovať na všetkých zastávkach. „Pretože niektoré spoje RegioJetu idú z Banskej Bystrice do Bratislavy, niektoré premávajú len na časti trasy z Nitry do Bratislavy a jeden spoj zastavuje aj v Seredi, mal podľa jeho nezmyselného názoru RegioJet žiadať o tri rôzne licencie na tri rôzne linky: Banská Bystrica – Nitra – Bratislava, Nitra – Bratislava a Nitra – Sereď – Bratislava,“ uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Názor prokurátora bol podľa neho v celkovom rozpore s každodenným fungovaním verejnej dopravy Slovensku a v prípade jeho realizácie by sa musela zastaviť celá autobusová doprava, vrátane spojov konkurencie.

Autobusovú linku RegioJetu medzi Banskou Bystricou a Bratislavou využilo od začiatku februára vyše 350 tisíc cestujúcich. Dopravca na tejto trase niekoľkokrát posilnil spoje. Autobusy jazdia v rannej špičke z Nitry každých pätnásť minút, v opačnom smere popoludní každú pol hodinu a pribudnú dva nové spoje.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...