Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
DOPRAVA: Prezentácia vlaku RegioJet
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Pohľad do interiéru nového vagónu Astra spoloènosti RegioJet, ktorý bude súèasou súpravy jazdiacej na trati Bratislava - Košice. Vlakovú súpravu predstavili na košickej železniènej stanici. Košice, 8. október 2104. Foto: Sita/Ivan Fleischer
9. januára 2015 Správy NitraIné správy z Nitry od NitraDen.skSITA, © SITA 2015 SITA

Poslanec Beblavý chce v súvislosti s kauzou RegioJet meniť pravidlá licencií na diaľkové autobusy

Poslanec Miroslav Beblavý navrhuje, aby licenciu na diaľkové autobusy dostali prepravcovia od samosprávy automaticky po splnení podmienok. Podobný návrh predložil v piatok do parlamentu aj nezaradený poslanec Martin Chren.

Samosprávne kraje by mali autobusovým dopravcom udeliť po splnení podmienok licenciu automaticky. Vyplýva to z návrhu novely zákona o cestnej doprave, ktorú podal vo štvrtok do národnej rady nezaradený poslanec a podpredseda Siete Miroslav Beblavý. Novela mení pravidlá, podľa ktorých sa udeľujú licencie na diaľkové autobusové linky. „Súčasná právna úprava umožňuje vyšším územným celkom v podstate podľa ľubovôle dávať a odmietať licencie aj takým dopravcom, čo spĺňajú všetky podmienky,“ vyjadril sa Beblavý na piatkovom brífingu.

Podľa Siete je aktuálne znenie zákona v tejto oblasti nesprávne a nezmyselné. „Konkurencia, súťaž by mali rozhodovať o tom, kto má prevádzkovať autobusovú dopravu, nie úradníci a politici,“ vravel Beblavý s tým, že na rozdiel od prímestskej alebo lokálnej dopravy, ktorú kraje spolufinancujú, si za diaľkové linky ľudia platia sami a samospráva ich nedotuje. „Dávať krajom voľnú úvahu v tom, koho pustia – nepustia do diaľkovej dopravy, keď ju nefinancujú, je podľa nás nelogické,“ uviedol.

Zmena zákona má podľa Beblavého spočívať v tom, že licencia sa po splnení podmienok stáva nárokovateľnou. „Druhá vec je, že vypúšťame zo zákona bod, ktorý umožňuje kraju v podstate voľnú úvahu pri tom, ako licenciu udelia a ponechávame len tie podmienky, ktoré sa týkajú napríklad technického stavu vozidiel alebo iných nevyhnutných podmienok, aby linka mohla byť prevádzkovaná,“ vysvetlil Beblavý. Od novely si sľubuje väčší výber a kvalitnejšie služby pre občanov. „To najmenej, čo môže štát a samospráva urobiť pre občanov, je nestáť v ceste súťaži,“ povedal predseda Miestneho centra Siete v Nitre Tomáš Stoklasa.

Podobný návrh predložil v piatok do parlamentu aj nezaradený poslanec Martin Chren. Podľa jeho návrhu by žiadateľ získal licenciu na diaľkovú autobusovú linku automaticky, ak sa v žiadosti zaviaže, že na jej prevádzku nebude žiadať dotácie a príspevky od štátu alebo samosprávy. „Ak by o nejakú formu podpory požiadal, licencia by mu zanikla a musel by o ňu znova žiadať v štandardnom konaní,“ informoval agentúru SITA Chren. Beblavý aj Chren návrhmi reagujú na kauzu spoločnosti RegioJet, ktorej odmietli vydať licenciu na prepravu medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.

Súkromný dopravca RegioJet spustil nedávno billboardovú kampaň proti korupcii a klientelizmu v Bratislavskom a Nitrianskom kraji. Firma tak protestuje proti tomu, že mu Bratislavský kraj vlani v novembri odmietol vydať licenciu na linku z Bratislavy cez Nitru do Banskej Bystrice a to na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie. Primátor Nitry Jozef Dvonč avizoval, že pre kampaň podá trestné oznámenie za ohováranie. Poslankyňa Mestského zastupiteľstva v Nitre za stranu Sieť Dominika Tekeliová na piatkovom brífingu avizovala, že na najbližšom zastupiteľstve otvorí diskusiu o doprave v Nitre.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X