Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Geaee.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Shutterstock
15. októbra 2019 Zaujímavosti od NitraDen.sk Diskusia()

Obchod App Store vs. Google Play obchod

BRATISLAVA 15. októbra (NitraDeň.sk) – Nekonečná bitka medzi oboma obchodmi s aplikáciami pokračuje. Obchod Apple App Store a obchod Google Play majú svoje výhody a nevýhody. V našom najnovšom blogovom príspevku preskúmame najnovšie výhody aj nevýhody obchodu Apple App Store a Google Play Store.

Poďme sa teda pozrieť hneď na čísla. V prvej polovici roku 2018 Apple App Store neustále prevyšoval obchod Google Play z hľadiska generovaných výnosov. Výsledky naznačujú, že Apple App Store vygeneroval takmer dvojnásobný príjem ako obchod Google Play, a to pri polovici stiahnutí.

Pokiaľ ide o doláre a centy, jedná sa o 22,6 miliárd dolárov z celosvetového príjmu z aplikácií v obchode App Store oproti 11,8 miliardám dolárov za službu Google Play. Je obdivuhodné, ako Apple App Store dokáže konkurovať obchodu Google Play, najmä keď zoberieme do úvahy, že platforma Android má oveľa väčší počet inštalácií. Napriek tomu je dôležité si uvedomiť, že služba Google Play zatiaľ nie je k dispozícii v Číne, sľubnom cieľovom trhu s obrovskou populáciou, zatiaľ čo obchod App Store je.

Za zmienku tiež stojí, že Apple nedávno dosiahol trhovú hodnotu 1 bilión dolárov. Úspech obchodu Apple App Store samozrejme hrá kľúčovú úlohu v historickom úspechu spoločnosti Apple.

Od roku 2018 sa službe Google Play podarilo mierne dobehnúť spoločnosť Apple a medziročne vzrástla na podiel 29,7% oproti 26,8% z predošlého roku. V oboch obchodoch s aplikáciami vykazovali hry v roku 2017 medziročne pôsobivý nárast o 30 percent, čo predstavuje 82 percent všetkých výnosov z aplikácií. V roku 2018 vzrástli príjmy z hier v prvej polovici tohto roka o 19,1 percenta, čím sa celosvetovo zarobilo okolo 26,6 miliárd dolárov v oboch obchodoch, čo predstavuje asi 78 percent celkových výdavkov na aplikácie všeobecne.

Podľa štatistík stránky Statista.com počet aplikácií dostupných v popredných obchodoch s aplikáciami od marca 2017 neustále stúpa, a používatelia systému Android si mohli vybrať z 2,8 milióna aplikácií. Obchod Apple App Store je tak iba druhým najväčším obchodom s aplikáciami a ponúka 2,2 milióna dostupných aplikácií. Na konci roka 2016 spoločnosť Apple oznámila, že z jej obchodu App Store bolo stiahnutých 140 miliárd aplikácií.

Keďže teraz dokážete vidieť celkový obraz s číselnými údajmi, zameriame sa ďalej na niektoré výhody, ktoré majú títo obri obchodu s aplikáciami.

Medzi výhody Apple App Store určite patrí jeho viditeľnosť. Na ceste k vytváraniu výnosov prostredníctvom aplikácie je viditeľnosť kľúčom k úspechu aplikácie. Apple App Store je výhodný pre vývojárov, pretože im poskytuje omnoho lepšiu viditeľnosť ako na ktoromkoľvek inom trhu s aplikáciami. Aplikácia po schválení v obchode App Store má veľkú šancu byť propagovaná prostredníctvom viacerých kanálov v obchode, napríklad v kategórii Populárna aplikácia, Aplikácia týždňa atď.

Aj keď počiatočný registračný poplatok je primeraný, návratnosť je tiež vysoká, pretože vývojár získa 70 percent z predaja aplikácie. Vývojárovi aplikácií to uľahčí dosahovanie zisku z predaja svojej aplikácie. Výnosy by sa podstatne zvýšili, ak by aplikácia získala vysoké miery konverzie.

Proces schvaľovania aplikácie v obchode Apple App Store môže byť dlhý a náročný proces. Napriek tomu sa dá považovať za výhodu, pretože tím pre kontrolu aplikácií dáva vývojárovi jasnú predstavu o tom, prečo bola jeho aplikácia zamietnutá. Pre vývojárov sa môže javiť tento proces ako nepríjemný, je to však pre nich výhodné, pretože im pomáha rozvíjať svoje zručnosti pri vývoji mobilných aplikácií.

Tieto výsledky ukazujú, že Apple App Store je jednoznačne žiaduce miesto pre vývojárov aplikácií. Keď sa vám podarí dostať sa za proces kontroly spoločnosťou Apple, niet limitu pre vašu aplikáciu. Nezabúdajte však, že zostať viditeľný môže byť kľúčové na konkurenčnom trhu ako je tento. Optimalizácia obchodu s aplikáciami (ASO) bude na tejto ceste vaším najlepším priateľom, aby sa maximalizoval úspech vašej aplikácie.

Najmä v porovnaní s obchodom Apple App Store a jeho predpismi je spravodlivé tvrdiť, že obchod Google Play je oveľa priaznivejší pre vývojárov. To je jednoznačne výhodou pre vývojárov aplikácií aj pre používateľov, ktorí hľadajú niečo v obchode Google Play. Výsledkom je, že pravdepodobne nájdete širokú škálu zaujímavých a kreatívnych aplikácií pre Android a živú vývojovú komunitu.

Jedným z miest, kde má spoločnosť Google veľmi prísnu kontrolu, sú športové stávky a kasínové aplikácie. V roku 2010 sa spoločnosť Google rozhodla nepovoliť aplikácie na hazardné hry ako súčasť ponuky v obchode Google Play. Jedným z argumentov vtedy bolo, že spoločnosť Google nemôže kontrolovať vek používateľov, a teda nemôže obmedziť prístup k aplikáciám na hazardné hry pre používateľov mladších ako 18 rokov.

Ak chcete na svojom systéme Android hazardovať, otvorenosť spoločnosti Google ponúka možnosť inštalácie aplikácií tretích strán. Tak sa označujú aplikácie, ktoré nepochádzajú z oficiálneho trhu aplikácií od spoločnosti Google. Keďže nie je možné, aby značky kasín ako napríklad Synergy Casino, propagovali svoje vlastné kasínové aplikácie v obchode Google Play, pre mnohých poskytovateľov hazardných hier je preto tento obchod veľmi nezaujímavý.

Väčšina slovenských poskytovateľov kasín tomu unikla tak, že sa jednoducho vzdala trhu s Android aplikáciami a zamerala sa na App Store. Príklad dobre fungujúceho mobilného kasína, kde nájdete napríklad hracie automaty je Zodiac Casino.

19115

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X