Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Stara nitra 25.jpg
8
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.facebook.com

Nitra včera a dnes alebo ako sa mesto pod Zoborom rokmi menilo #25

Staršie ročníky na to, ako Nitra vyzerala pred rokmi, určite spomínajú s iskričkami v očiach. Priestor sa mení z roka na rok a na jeho niekdajšiu krásu môžeme spomínať už len prostredníctvom spomienok starých rodičov či prostredníctvom fotografií. Zaspomínajte si s nami na starú Nitru.

Dnešná pešia zóna, v roku 1938 ešte Wilsonova ulica. Stromy na okraji cesty, obchodíky na prízemí budov, pokojná atmosféra. Krása.

Wilsonova pesia zona 1938 klubpriatelov.jpg
www.facebook.com

Fascinujúce, ako vyzeralo okolie štadióna kedysi a dnes. V roku 1977 bol štadión rozostavaný a okolo neho sa ešte nenachádzali všetky tie budovy.

Atleticky stadion porovnavacka klubpriatelov milan hloska.jpg
www.facebook.com Milan Hlôška

Po námestí v dávnych časoch prechádzali vozy ťahané koňmi, deti sa tam hrali a obchodníci ponúkali tovar. Páči sa vám pôvodné námestie viac?

Namestie 1915 klubpriatelov.jpg
www.facebook.com

Koryto rieky bolo pred 100 rokmi úplne inde. Zaujímavé, ako sa Nitra za jedno storočie zmenila.

Rieka v pozadi piaristicky kostol klubpriatelov.jpg
www.facebook.com

Podľa starých fotografií a obrázkov námestia vidieť, že na tomto mieste kedysi pulzoval život.

Namestie trh klub priatelov.jpg
www.facebook.com

Ľudia v srdci mesta. Trh okolo rokov 1925 až 1930 je ďalším dôkazom, že mesto žilo aj kedysi.

Ludia namestie trh 1935 1940 klub priatelov.jpg
www.facebook.com

Prelomovým rokom v cestnej verejnej doprave bol rok 1925, kedy bola v Nitre udelená prvá koncesia na autobusovú linku mestskej dopravy. Dňa 9. septembra 1925 ju dostal Jozef Fiala pre trať Zobor – námestie – Železničná stanica. Dopravu na tejto linke zabezpečoval jeho spoločník Anton Hrachovický s autobusom Ford. Druhú autobusovú koncesiu dostal Karol Fischer už 10. októbra 1925 pre trať Párovce – Kalvária, no v roku 1929 sa už tento dopravca v zozname koncesionárov pravidelnej dopravy nenachádzal. Namiesto neho do Pároviec jazdil Karel Weisz, ktorý koncesiu dostal v roku 1927. V roku 1927 dostal koncesiu aj samotný Anton Hrachovický pre trať Železničná stanica – Zobor, Chmeľová dolina. Mestská autobusová doprava bola v rukách súkromných dopravcov do roku 1948.

Namestie hromadna doprava klubpriatelov.jpg
www.facebook.com

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X