Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
R1
ilustračné: NitraDeň.sk
26. novembra 2014 Správy NitraIné správy z Nitry od NitraDen.skSITA, © SITA 2014 ilustračná: maps.google.com

NITRA: Prevádzkovateľ R1 je na zimné mesiace pripravený

O bezpečnosť na 46-kilometrovom úseku rýchlostnej cesty sa postará 18 operátorov, deväť vozidiel, kamerový systém a zásoba soli

NITRA 26. novembra – Prevádzkovateľ 46-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 od Nitry-západ po Tekovské Nemce je na mesiace zimnej údržby pripravený, hovorí Róbert Kišš, manažér pre vzťahy s verejnosťou spoločnosti Granvia Operation, a.s., ktorá cestu prevádzkuje. Bezpečnosť a zjazdnosť bude zabezpečovať 18 operátorov, deväť vozidiel, monitorovací kamerový systém a zásoba soli.

V režime zimnej údržby od 1. novembra do 31. marca operuje 18 pracovníkov cestnej údržby. O vozový park, ktorý tvorí šesť sypačov s pluhmi, dve cisterny a multifunkčné vozidlo Unimog sa starajú dvaja mechanici. Stav vozovky monitoruje osem operátorov kamier. „Máme centrum monitorovania dopravy, v ktorom na displejoch sledujeme výstupy z 34 kamier. Tie pokrývajú všetky križovatky a potenciálne rizikové úseky,“ opísal kontrolu kvality vozovky Kišš. „Okrem toho máme popri ceste 15 meteostaníc, ktoré nám poskytujú aktuálne namerané údaje, ako je teplota vzduchu, vozovky, rosný bod, sila a smer vetra a podobne.“ Po cestách sa tiež pohybujú hliadky prevádzkovateľa schopné skontrolovať stav vozovky aj fyzicky. Kišš dodal, že v prípade kalamitnej situácie môžu tiež využiť pomoc externých dodávateľov a zvýšiť počty ľudí i techniky.

Granvia Operation používa priemyselnú posypovú soľ nemeckej výroby a využíva vlastnú výrobňu soľanky, teda soľného roztoku. „Nepoužívame inertné posypové materiály,“ uviedol Kišš. V stredisku správy a údržby R1 Selenec sa nachádzajú dve silá s kapacitou 180 ton soli a doplnkový sklad, kde je 150 ton. Na odpočívadle Tekovské Nemce je ďalšie silo, taktiež s kapacitou 180 ton. Problematickými úsekmi pri zimnej údržbe R1 sú najmä mosty, kde je zvýšená vlhkosť, čo znamená, že sa tam rýchlejšie vytvára námraza ako na ostatných úsekoch. „Zvýšenú pozornosť si tiež vyžadujú úseky v blízkosti otvorenej krajiny, kde v prípade silnejšieho vetra môže hroziť navievanie snehu na vozovku. Pre takéto prípady dávame na polia v blízkosti cesty snehové zábrany,“ povedal Kišš.

Kišš upozorňuje na zvýšenú opatrnosť vodičov, ak na ceste stretnú vozidlá vykonávajúce údržbu. Tie jazdia vo dvojici, každé v jednom pruhu. Je nutné sledovať svetelnú signalizáciu na vozidlách. Ak šípka ukazuje do voľného jazdného pruhu, vozidlo je možné predbehnúť. Ak bliká „kríž“, vodič vás tým informuje, že nie je bezpečné ho predbiehať. Treba počkať, kým nezíde z trasy, môže to byť po niekoľkých kilometroch.

Do centra monitorovania dopravy môžu v prípade núdze volať vodiči na bezplatné tel. č. 0800 333 333. Linka je dostupná po celý rok 24 hodín denne, aj počas víkendov a sviatkov. V prípade potreby k vodičom v núdzi vysielame hliadku, ktorá sa postará o bezpečné označenie miesta a zabezpečí všetko potrebné, dodáva Kišš.

Ročne prejde po úseku PR1BINA približne desať miliónov vozidiel a od otvorenia cesty 28. októbra 2011 sa tu nestala smrteľná nehoda.

Odporúčané články

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X