Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
2. mája 2014 Správy NitraIné správy z Nitry od NitraDen.sk© TASR Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona. Ilustračné: virtualtravel.sk

NITRA: Mesto navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie či Japonska

Nitra 2. mája – Nitriansky informačný systém (NISYS) oslavuje 20. výročie svojho vzniku. Jeho služby využívajú v meste pod Zoborom turisti, ale aj domáci obyvatelia. „Priemerný počet návštevníkov NISYS-u je v posledných rokoch zhruba 15.900 osôb ročne. Dve tretiny z nich využívajú služby mestského informačného strediska,“ informovala Timea Galová z nitrianskeho mestského úradu. Záujem majú najmä o informácie týkajúce sa podnikateľských subjektov a organizácií v meste, informácie o pripravovaných podujatiach, prípadne prichádzajú zakúpiť si lístky v sieti Ticketportal či využívajú bezplatný internet.

Zvyšok návštevníkov predstavujú domáci aj zahraniční turisti, ktorí sa informujú o pamiatkach a turistických atrakciách v meste, službách v cestovnom ruchu, ako sú ubytovacie a stravovacie zariadenia. Majú tiež záujem absolvovať prehliadky mesta alebo zakúpiť si suveníry z Nitry. „Najviac zahraničných turistov prichádza z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Poľska, ale aj zo Španielska či z Francúzska. Nitru však už navštívili turisti z Indonézie, Kuvajtu, Bolívie, Austrálie aj Japonska,“ povedala Galová. Okrem osobných návštev využívajú služby NISYS-u záujemcovia aj prostredníctvom telefonického kontaktu. Ich počet predstavuje ročne priemerne 6530 osôb.

NISYS zabezpečuje pre záujemcov sprievodcovské služby v slovenskom alebo v jednom z deviatich cudzích jazykov. Tretí rok ponúka rôzne tematické prehliadky, najžiadanejšie sú Rozprávkový okruh mestom pre deti a dospelých a Večerná prehliadka Nitry. „Sprievodcovské služby využíva ročne priemerne 2000 ľudí. Ich počet sa pritom každoročne zvyšuje,“ konštatovala Galová. Od júla minulého roku majú návštevníci mesta k dispozícii moderný elektronický informačný dotykový panel na Svätoplukovom námestí. Ten slúži ako plnohodnotný zdroj informácií turistom, ale aj domácim obyvateľom.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X