Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Karosa B 961 (© Dávid Hanušovský, web: imhd.sk)
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračná foto © Dávid Hanušovský, web: imhd.sk

Kritériá verejnej súťaže na prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy sú miernejšie

Mesto Nitra zmiernilo kritériá pripravovanej verejnej súťaže na prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy.

Urobilo tak na základe konzultácií s odborníkmi na verejnú dopravu a na verejné obstarávanie. Pôvodne chcela samospráva zaviazať nového dopravcu, aby každoročne znížil náklady na úhradu výkonov vo verejnom záujme minimálne o jedno percento voči objednávateľovi – mestu Nitra.

Túto požiadavku poslanci na poslednom mestskom zastupiteľstve zrušili. Dopravca bude musieť namiesto toho každý rok predložiť návrh zníženia nákladov oproti predošlému roku, ktorý nebude môcť byť formou znižovania obslužnosti či redukcie spojov.

Na základe vyjadrenia Úradu pre verejné obstarávanie mesto znížilo požadovanú finančnú zábezpeku z piatich miliónov eur na 500 000 eur. Vylúčila sa aj elektronická aukcia. „Uchádzač v elektronickej aukcii ako prvotnú navrhuje vyššiu cenu. Pokiaľ by nebol nútený v rámci aukcie ju znižovať, tak by to neprinieslo ekonomický benefit pre mesto,“ zdôvodnil zmenu prednosta nitrianskej radnice Igor Kršiak.

Pôvodne radnica navrhovala aj zmiernenie požiadavky na vekový priemer autobusov a vozového parku, poslanci to však neschválili. Naďalej platí, že maximálny priemerný vek celého vozového parku nesmie byť viac ako osem rokov a maximálny vek vozidla viac ako 12 rokov.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X