Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected] / 0918 378 828
175587_mobil
2. apríla 2014 Správy Nitra od NitraDen.sk© TASR. Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona. ilustračné: SITA/AP

Centrum tiesňových volaní na mestskom úrade skončilo svoju činnosť

Nitra 2. apríla – Centrum tiesňových volaní na nitrianskom mestskom úrade ukončilo od apríla svoju činnosť. Možnosť privolať si pomoc v tiesni, ale v Nitre zostáva. Ľudia sa však už dovolajú do Asociácie samaritánov v Starej Ľubovni, ktorá svoje služby poskytuje viacerým mestám a obciam na Slovensku. Podľa magistrátu je takéto riešenie pre mesto výhodnejšie.

 
„Uvedená sociálna služba bola doteraz poskytovaná s nadmernými finančnými výdavkami, nakoľko sociálne služby telekomunikačného charakteru sa stávajú rentabilnými až s rastúcim počtom klientov, čo pre uvedený druh sociálnej služby znamená niekoľko stoviek klientov. Pritom v Nitre túto sociálnu službu využíva približne 30 klientov. Zároveň doterajší systém nepokrýval celé územie mesta a teda služba v niektorých mestských častiach nebola vôbec poskytovaná,“ uvádza sa vo vyjadrení radnice.

 
Pracovisko, ktoré doteraz poskytovalo službu na Mestskom úrade v Nitre, bude zrušené. Jeho zamestnancom radnica už pracovné zmluvy nepredĺži. „Mali uzavretý pracovný pomer len do 31. marca 2014. To znamená, že nebudú prepustení, ale sa im pracovný pomer jednoducho nepredĺži. Sú to spravidla invalidní dôchodcovia, ktorí poberajú invalidné dôchodky,“ povedal prednosta Mestského úradu v Nitre Igor Kršiak. Ako pripomenul, mesto bude aj naďalej záujemcom o službu preplácať časť nákladov na tiesňové volania. Celková cena služby je 8,90 eura, radnica bude každému klientovi priplácať tak ako doteraz 3,90 eura. „Dnes tam máme asi 30 klientov. To nie je asi až taká veľká finančná záťaž a je to zatiaľ kryté aj v rozpočte,“ uviedol Kršiak.

 
Radnica spustila systém tiesňových volaní pre seniorov pred takmer ôsmimi rokmi. Zariadenie schopné privolať pomoc má podobu náramku či prívesku. Po jeho stlačení sa signál ozval na dispečingu, ktorý fungoval v nepretržitej prevádzke. Podľa Kršiaka sa aj po prechode tejto služby na Asociáciu samaritánov môžu záujemcovia naďalej hlásiť na mestskom úrade. „Žiadateľ sa musí prihlásiť na mesto a samozrejme musí byť podpísaná zmluva medzi mestom a samaritánmi o tom, že títo klienti majú nejakým spôsobom na to nárok,“ dodal.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...