Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Mestský urad nitra stefanikova trieda
Foto: ilustračné, NitraDeň.sk, SH
14. decembra 2019 Správy Nitra od NitraDen.skSITA Diskusia()

Argumentácia spoločnosti vo veci dostavby cesty pri Strategickom parku je podľa mesta povrchná

MH Invest si podľa stanoviska mesta veľa vecí vykladá po svojom a v mnohých vyjadreniach zavádza.

Argumentácia spoločnosti MH Invest vo veci dostavby cestnej infraštruktúry pri Strategickom parku Nitra je podľa mesta Nitra diletantská. „Táto štátna firma si bohužiaľ veľa vecí vykladá po svojom a v mnohých vyjadreniach zavádza,“ uviedol ďalej v reakcii na vyjadrenia MH Invest pre agentúru SITA hovorca Nitry Tomáš Holúbek.

Územný plán mesta je podľa neho jednoznačne v súlade s nadradeným územným plánom vyššieho územného celku a ak MH Invest tvrdí niečo iné, tak zavádza a účelovo klame.

Naše tvrdenia vieme okrem iného vydokladovať aj stanoviskom Okresného úradu v Nitre zo 6. septembra 2018, v ktorom okresný úrad konštatuje, že sme v súlade s územným plánom Vyššieho územného celku. Nerozumieme teda celkom tomu, prečo takéto nepravdivé informácie idú cez štátnu firmu do médií a prečo takéto nepravdivé informácie dostáva aj dosluhujúci premiér. Je to pre nás nepríjemná situácia a voči klamlivým obvineniam sa budeme samozrejme brániť,“ skonštatoval hovorca.

Obvinenie MH Invest

Obvinenie MH Invest, že chce mesto Nitra zastavať R1, je podľa jeho hovorcu úplne smiešne. „Rovnako zavádzajúce sú aj ich tvrdenia v prípade plánovanej cesty: štvorprúdová cesta je naplánovaná aj v územnom pláne VÚC, nie je tam však plánovaná mimoúrovňová križovatka – to sú dve úplne odlišné veci. Plne si uvedomujeme dôležitosť dobudovania obchvatu Šindolka pre bezpečnosť a plynulosť premávky v danej lokalite. Našou úlohou je zabezpečiť, aby jeho výstavba prebehla v súlade so zákonmi a nariadeniami,“ poukazuje Holúbek.

Mimoúrovňová križovatka, ako ju navrhuje MH Invest, je podľa neho v rozpore s územným plánom mesta aj s územným plánom vyššieho územného celku.

V prípade okružnej križovatky, ktorá je v súlade s územným plánom, sme pripravení ihneď vykonať kroky potrebné k tomu, aby mohlo prísť k okamžitej realizácii dobudovania obchvatu. Mesto Nitra mimoúrovňovú križovatku v lokalite odmieta aj preto, lebo by mala vyrásť v rozvojovej lokalite mesta, ktorá je prepojením Zobora a Šindolky so zvyškom mesta,“ objasnil.

Mesto bráni dostavbe

Spoločnosť MH Invest v stredu informovala, že mesto Nitra sa bráni dostavbe posledného úseku plánovanej cestnej infraštruktúry v bezprostrednej blízkosti Strategického parku Nitra „nekompetentnými vyjadreniami a zvláštnym územným plánom“.

MH Invest považuje za zlý vtip alebo absolútnu nekompetentnosť, ak sa zástupcovia vedenia mesta Nitra bránia dokončeniu posledného úseku plánovanej cestnej infraštruktúry v bezprostrednej blízkosti Strategického parku Nitra s odôvodnením, že schválené a navrhnuté dopravné riešenie v podobe výstavby nadúrovňovej križovatky a úseku na ceste I/64, v uzle I/64 a R1A, ktorý má byť vedený ako štvorpruh, je v rozpore s územným plánom mesta Nitra,“ konštatovala firma.

Ak by podľa nej Nitra postupovala v záujme svojich obyvateľov a zamestnancov Strategického parku Nitra, už viac ako tri mesiace mohlo mesto dohliadať na realizáciu cesty s kapacitou na ďalších 20 rokov, na ktorú nemusí vynaložiť jediné euro.

Územný plán mesta

MH Invest tvrdí, že samotné mesto Nitra vo vyjadrení k záväznému stanovisku konštatovalo, že dopravná štúdia predložená spoločnosťou MH Invest mu preukázala potrebu riešenia štvorpruhovej komunikácie v uvedenej lokalite a že nezosúladila územný plán mesta s územným plánom Nitrianskeho samosprávneho kraja.

Mesto Nitra zablokovalo realizáciu uvedeného projektu v polovici roka vyhlásením, že si nechá do konca októbra 2019 vypracovať vlastnú dopravnú štúdiu. Podľa našich informácií výsledky takejto štúdie mesto doposiaľ nezverejnilo. V prípade, ak mesto navrhne akýkoľvek variant, jeho schválenie podlieha záväznému vyjadreniu zo strany Slovenskej správy ciest, ktorá variant (nadúrovňová križovatka + štvorpruh) vyhodnotila a podporila ako najefektívnejšie a dlhodobé dopravné riešenie,“ poukázal MH Invest.

Pripravený projekt

Spoločnosť má pritom podľa vlastných vyjadrení už niekoľko mesiacov projekt plne pripravený po projektovej, stavebno-technickej, ako i finančnej stránke.

Na základe doterajších vyjadrení zástupcov mesta Nitra je zjavné, že si neuvedomujú závažnosť situácie a skutočnosť, že akákoľvek zmena by si vyžiadala tiež prepracovanie celého projektu, jeho opätovné schválenie, následne aj zmenu územného plánu. Zároveň by museli byť nanovo realizované všetky stavebné a povoľovacie konania. Nie je vylúčené, že prípadné výraznejšie zmeny by si vyžiadali aj úplne nový proces posudzovania vplyvov projektu na životné prostredie. Mesto by tak opäť oddialilo dokončenie úseku o niekoľko rokov,“ uzatvorila firma.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © NitraDen.sk Všetky práva vyhradené. NitraDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X